2011. június 29., szerda

"ne álljatok ellent a gonosznak"


Továbbra sem hagy nyugodni az előző bejegyzésem, hogy az adott szituációban mit tennék én. Elkeserednék? Hagynám magam kikészíteni? Kiborulnék? Vagy talán egy nálam tudatosabb személyhez fordulnék?
Miközben ezeken gondolkodtam, a neten szörfözgettem, és valami olvasnivalót kerestem. Ekkor megláttam Chopra: A harmadik Jézus című könyvét bemutató cikket. Nagyon megörültem és elkezdtem olvasni ezt a cikket, mert  néhány hónappal ezelőtt nekiláttam ennek a könyvnek, de idő hiányában félretettem. Gondoltam, a bejegyzés elolvasásával ismét ráhangolódom a könyvre, és most- a nyári szünet elején- elolvasom a könyvet.
Az első idézet máris meglepett:     „ ne álljatok ellent a gonosznak” 

És akkor hirtelen beugrott, hogy ez a vonzás törvénye illetve „egy tudatosabb személy" üzenete számomra, pontosabban számunkra. Olvassátok csak! :-)

Az előző kijelentés Jézustól származik, aki alávetette magát az igazságtalan tárgyalásnak, az üldözésnek, és végül az erőszakos halálnak. Láthatjuk, hogy az igazságtalanság, az erőszak és a hamis tanúbizonyság már Jézus korában is létezett. De mit tanítana nekünk Ő, ha most itt élne közöttünk, és problémáinkkal, kilátástalanságunkkal és panaszainkkal hozzá fordulnánk?
Szerintem először is tisztázná velünk, hogy az összes ellenségünk saját szeretet nélküliségünk megtestesülése. A gonosz a szeretet hiányából származó űrt tölti be, konfliktusok és harcos érzelmek képében.
Nos, úgy gondolom, ez nagyon mellbevágó kijelentés számunkra. Fontos lenne ezeken a mondatokon elgondolkodni, beültetni tudatos énünkbe, hogy amikor elkezdenénk valakit kritizálni, eszünkbe jussanak és a felmerülő problémákat át tudjuk fordítani és megoldani, meggyógyítani magunkat.
Nézzük tovább, mit tanítana nekünk még Jézus.
A gonosz minden, ha fogékony vagy rá, és semmi, ha nem.
Elméd fontos szerepet játszik abban, hogyan reagálsz a gonoszra: minél izgatottabb az előbbi, az utóbbi annál fenyegetőbbé válik. Minél inkább áldozatnak érzed magad, a rossz annál erőszakosabb lesz. Minél jobban félsz a gonosztól és minél inkább azt látod mindenben, annál több okod lesz a védekezésre. Az érzékelés azonban megváltoztatható. A valóságban a jó és a rossz folyamatos harcban állnak; egyik sem győzedelmeskedhet végérvényesen a másikon. Épp ezért nem vethetsz véget a gonosznak, de eldöntheted, hogy részt kívánsz-e venni a harcban vagy sem. Ha az utóbbit választod, elméd elveszíti a gonosz iránti érdeklődését, az pedig visszavonulót fúj.
Amikor félsz a gonosztól, biztos vagy létezésében. Ez a bizonyosság pedig rákényszerít, hogy részt vegyél jó és rossz örökös harcában. Átlátni a rossz álarcán és keresni a fényt: ez minden lényege. 

Ima
Kérd, hogy a gonosz mögé láthass. Ennek a kívánságnak nem kell filozofikusnak lennie. Amit kérsz, az nem több mint hogy bepillanthass a düh, a mártíromság, az ellenségeskedés és az agresszió álarca mögé. Ezek az érzelmek lényeg nélküliek, így csak nagyon rövid ideig meggyőzőek. És mégis, más emberek érzelmeit általában annyira ijesztőnek, sajátjainkat ellenben annyira hihetőnek találjuk, hogy nem látjuk mögöttük a valóságot.

Kegyelem

A kegyelem állapotában a gonosz helyébe szeretet lép. Ezt azonban nem érheted el, ha félsz, dühös vagy, vagy áldozatnak érzed magad. Miközben azon dolgozol, hogy átrágd magad a negativitáson, tartsd észben, hogy a másik oldalon ajándék vár rád. A gonosz ugyanis nem hagy űrt maga után, amikor elmegy, csak helyet, amelyet Isten betölthet.

Szeretet

 Ha visszatérsz a szeretet állapotába, azzal megfosztod a rosszat életterétől. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy felhagysz az ítélkezéssel. Ezen túl bármikor, ha kísértést érzel, hogy rossznak nevezz valakit, fogadd el sajátodként ezt a negatív energiát, majd távolítsd el elmédből és testedből. Mindehhez türelemre lesz szükséged; nem megy ugyanis egyik napról a másikra. Azonban ha hajlandó vagy dolgozni rajta, hosszú távú eredményeket érhetsz el. A szeretet erősebb a gonosznál, mert ez az egyetlen valóság.

Hit

A hitre szükséged van a szenvedés időszakaiban. Semmi sem tűnik valóságosabbnak a fájdalomnál, amelyet pusztán szavakkal képtelenség elűzni – túlságosan is fizikai és megfogható. Mégis, intenzitása ellenére a fájdalom csupán átmeneti. A gonosz léte azon alapszik, hogy az ember gyakran megfeledkezik erről a tényről. Ugyanis ha nem lenne képes fájdalmat generálni, a rossz nem is létezne.

Üdvösség

Ha képes vagy kilépni saját szenvedésedből, megmenekülsz. A fizikai értelemben vett menekülésnek spirituális szinten az üdvösség, a megváltás felel meg. A fizikai veszély a káosz, a fájdalom, a sérüléstől való félelem és a pánik állapotát idézi elő benned. Mindezek tükröződnek elmédben is, amelyben mentális fenyegetés esetén a katasztrófa képei jelennek meg. Épp ezért, ha meg akarsz szabadulni a szenvedéstől, olyan helyet kell keresned, ami sem nem fizikai, sem nem mentális természetű. Jézus ezt a helyet Isten királyságának, illetve léleknek nevezi. A név azonban sokkal kevésbé lényeges, mint maga a tapasztalat. Lépésről lépésre minden embernek el kell jutnia abba a belső állapotba, amely mentes a fájdalom képzeteitől, mert ott található a megváltás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése